FANDOM

Totem ziemi – jeden z sześciu mistycznych totemów Zambezi, pozwalający użytkownikowi na używanie zdolności ziemi.

Wygląd Edytuj

Totem ziemi jest dużym zielonym kryształem w kształcie rombu, którego krawędzie są „nadgryzione”. Na samej górze znajduje się małe oczko, przez które przewleczony jest stary łańcuch.

Opis Edytuj

Anne Queen nieumyślnie używa totemu ziemi

Totem ziemi podczas użycia

Po licznych atakach na spokojną i płodną ziemię Zambezi mieszkańcy zaczęli modlić się o ochronę i według legendy ich modły zostały wysłuchane. Dzięki temu zyskali sześć mistycznych totemów pozwalających władać sześcioma żywiołami – ziemią, powietrzem, wodą, ogniem i duchem, a także śmiercią. Przez następne tysiąc lat, ludność Zambezi żyła w stanie rozkwitu, jednak ulegli kolonializmowi i wojnie, podczas której niektóre totemy zostały zagubione i zapomniane. Ponownie w ręce ludzi totem wpadł w 1717 roku, kiedy to stał się on jednym z cennych artefaktów Czarnobrodego, który to postanowił podarować przedmiot ukochanej. Legendy ostatecznie zdobyły artefakt i ukryły go z pozostałymi na Waveriderze.

Bohaterowie wykorzystali wszystkie sześć totemów, aby stworzyć projekcje czegoś czystego, co mogłoby stanąć do walki z Mallusem i go zniszczyć. Tym samym moc artefaktów przybrała postać maskotki Beebo, która skutecznie pokonała demona, a po wszystkim totem ziemi został zwrócony Kuasie, aby ta odnalazła nowych nosicieli.

Amulet daje użytkownikowi możliwość dostępu do zdolności ziemi, pozwalając na pełną kontrolę i manipulację nią. Korzystając z totemu ziemi, użytkownik uzyskuje umiejętności tego żywiołu, a także jego wszelkie wady. Moc artefaktu nie ogranicza się do samej kontroli czy manipulacji, gdyż użytkownik może tworzyć pociski i nimi miotać, generować kontrolowany żywioł, a także zmieniać się w niego.

Znani użytkownicy Edytuj

Byli użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, totem ziemi nie odegrał dużego znaczenia i był tylko kilkukrotnie wspomniany.