FANDOM

The Getaway” – sześćdziesiąty pierwszy odcinek serialu „Legends of Tomorrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 8 kwietnia 2019 roku na kanale The CW. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

OpisEdytuj

Gdy Hank rekwiruje statek Legend znajdujący się w 1973 roku, część drużyny, po uprowadzeniu prezydenta mówiącego tylko i wyłącznie prawdę, ucieka kamperem. Dzięki Johnowi odkrywają, dlaczego podczas tej niezręcznej podróży oni też nie mogą kłamać. Tymczasem Nate i Zari, z pomocą Nory i Gary’ego, próbują się dowiedzieć, do czego naprawdę zdolny jest Hank.

ObsadaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Tytuł odcinka odnosi się do RV, którym podróżują Legendy.
  • To pierwszy odcinek serialu, w którym nie pojawia się Jes Macallan jako Ava Sharpe po awansie do głównej obsady serialu.
  • W odcinku znajduje się wiele odniesień do filmu Alana J. Pakuli Wszyscy ludzie prezydenta ; bez ekspozycji Nixona film nigdy nie zostałby wydany, co spowodowało, że kariera Roberta Redforda zaczęła lgnąć w gruzach.
    • Jak podkreśla Mick, efektem domina w przypadku braku udanej kariery Redforda jest Brak festiwalu w Sundance, kina niezależnego, artystycznej nagości.
      • To pierwszy raz, kiedy Mick wykazał inicjatywę naprawy osi czasu.
  • Hank pełniący funkcję tymczasowego dyrektora Biura czasu, może być równoległy do ​​osi czasu Syreny czasoprzestrzeni z Legends of To-Meow-Meow.
  • Gdy Mona oficjalnie dołącza do Legend w tym odcinku, oznacza to, że zespół po raz pierwszy miał większość kobiet (3 mężczyzn, 4 kobiety), chyba że się liczy Gideon jako członka lub obejmuje wizyty Avy w pierwszej połowie sezonu.
  • Zaklęcie Constantina do usunięcia Ma'at, Vi veri universum vivus vici, to z łaciny Mocą prawdy żyjąc, żywy podbiłem wszechświat. Ta fraza pojawiła się również w filmie DC Comics, „ V jak Vendetta”.
  • Hank błędnie zwraca się do Gideona jako „ Siri” i „ Alexa” (wirtualni asystenci opracowani przez Apple i Amazon) podczas próby obsługi „Waveridera”.
  • Constantine mówiąc: „Zapuszkujmy Dicka”, gdy wkłada Richarda Nixona do szafy, może być odniesieniem do SNL debiutanckiego singiela Dick in a Box.
  • Pod wpływem prawdy Ray wyraża przekonanie, że Han nie strzelał pierwszy w filmie z 1977 roku Gwiezdne wojny Część IV: Nowa nadzieja .
  • Nazwa autora Body of Proof, którym jest Rebecca Silver to także nazwa bohaterki kreskówki Bat Pat, która była emitowana wiele lat przed tym odcinkiem.

Zobacz też Edytuj