FANDOM

Sprinterzy – jednostki będące meta-ludźmi, którzy posiadają unikatowy meta-gen łączący ich organizm z wymiarem nazywanym Mocą Prędkości. Tym samym zyskują szereg kompetencji, a także możliwość poruszania się z niezwykle wielką szybkością.

Historia Edytuj

Cechą różniącą meta-ludzi od sprinterów jest połączenie z wymiarem nazywanym Mocą Prędkości. Dzięki niemu osobnicy z tym unikatowym meta-genem zyskują szereg niezwykłych zdolności takich jak zwiększona siła, zwiększona wytrzymałość, przyspieszona regeneracja oraz ich główna umiejętność – poruszanie się z nadludzką, często wielokrotnie przekraczającą prędkość światła lub dźwięku prędkością. Podczas używania tej ostatniej, ciało sprinterów zaczyna wytwarzać energie kinetyczna przyjmującą postać czerwonych, żółtych lub w przypadku choroby, niebieskich błyskawic.

Zdolność poruszania się z taką szybkością daje możliwość sprinterom na przechodzenie do innych światów, czy też podróże w czasie. Wadą ludzi korzystających z Mocy Prędkości jest przyspieszony metabolizm, przez który sprinterzy o wiele szybciej spalają kalorie od przeciętnego człowieka.

Przedstawiciele gatunku Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Sprinter w znaczeniu fikcyjnym oznacza jednostki potrafiące poruszać się z nadludzką prędkością. W serialu „Flash” termin ten został jednak pierwszy raz użyty przez Eobarda Thawne'a w odniesieniu do osób korzystających z Mocy Prędkości.