FANDOM

Phil Klemmer – amerykański scenarzysta i producent, który jest jednocześnie showrunnerem serialu „Legends of Tomorrow”.

Biografia Edytuj

Phil dorastał w rodzinie, która nie posiadała dostępu do telewizji z własnej woli, gdyż uważali, że media manipulują i kłamią. Dopiero kiedy zaczął pracować w przemyśle rozrywkowym, zakupił telewizor i zaczął nadrabiać stracone lata. Poprzez filmy z Indiana Jonesem spodobała mu się sztuka grecka w okresie klasycznym, którą zaczął następnie studiować. Swoją karierę rozpoczął jako asystent reżysera Michaela Gondry'ego w jego filmie z 2001 roku – „Human Nature”, a następnie w 2005 roku został zatrudniony przez Kristinę Bell do napisania scenariuszu kilku odcinków serialu „Weronika Mars”. Takim sposobem piął się coraz wyżej, aż w końcu poznał Grega Berlantiego i zawarł z nim współpracę, zaczynając od miniserialu „Political Animals” i „The Tomorrow People”. W 2015 roku Greg uznał, że talent Phila nie powinien się marnować i przydzielił mu stanowisko producenta wykonawczego serialu „Legends of Tomorrow”.

Scenariusze Edytuj

Legends of TomorrowEdytuj

Phil Klemmer był twórcą i współtwórcą kilku scenariuszy odcinków:

Ciekawostki Edytuj

  • Nie mając w dzieciństwie dostępu do telewizji, Phil czytał książki, co uważał za niezwykle straszne przeżycie.

Zobacz też Edytuj