FANDOM

Oliver Jonas Queen – alternatywna przyszła wersja Olivera Queena żyjąca w 2046 roku, w którym władzę nad Star City przejął Deathstroke – syn Slade'a Wilsona. Podczas jednej z potyczek mężczyzna stracił rękę i zastąpił ją mechanicznym ramieniem. Używa swojego alter ego do ratowania miasta przed złem, przywdziewając wtedy strój bohatera, którego nazywa się Zieloną Strzałą.

Osobowość Edytuj

Oliver po przegranej z Deathstroke'm poddał się i załamał. Nie mając przy sobie nikogo bliskiego, ukrył się w kryjówce i nie opuszczał jej bez większych powodów. Przestał walczyć o miasto, gdyż jego mieszkańcy nie chcieli się bronić. Po spotkaniu Sary Oliver zaczął się zmieniać. Przypomniał sobie, na czym zawsze mu zależało i ostatecznie wraz z Connorem odbili miasto z rąk przestępców.

Moce i zdolności Edytuj

Zdolności Edytuj

Oliver Queen (alternative version) save Connor Hawke (6)

Oliver strzela z łuku

  • Ekspert w walce wręcz – Oliver jest niezwykle biegłym wojownikiem walki wręcz, wystarczająco dobrym, aby ogłuszyć kilku żołnierzy Deathstroke'a.
  • Ekspert w walce bronią – Oliver potrafi obsługiwać większość broni palnej, a także broni białej.
  • Kondycja fizyczna – Oliver przez kilka lat spędzonych na wyspie nabrał kondycji. Regularnie angażuje się w intensywne ćwiczenia, dzięki czemu posiada niezwykłą kondycje fizyczną.
  • Zdolności łucznicze – największą zdolnością Olivera, jest niezwykła umiejętność posługiwania się łukiem. Potrafi oddać strzał z niesamowitą dokładnością i szybkością, nawet gdy jest w ruchu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Main.png Osobny artykuł: Oliver Queen

Oliver przeżył wszystko tak samo, jak jego inna wersja, jednak w pewnym momencie życia do miasta przedostał się Grant Wilson wraz ze swoją armią, która zabiła bliskiej mu osoby i stworzyła ze Star City postapokaliptyczne miasto. Bohater próbował zebrać własną armię, jednak miasto nie chciało się bronić. Jego wszyscy bliscy odeszli bądź zmarli, a on sam stracił lewą rękę i odłożył łuk, ukrywając się w kryjówce[1].

Odbudowanie miasta Edytuj

Oliver zauważa bohatera w Connorze

Kiedy Oliver ukrywał się w kryjówce, zobaczył z ukrycia trzy osoby, którym grożąc bronią, kazał się wynosić. Zauważył jednak wśród nich Sarę, która była niezwykle zdziwiona całym zajściem. Queen zdradził, że wszyscy ich znajomi nie żyją, a także wspomniał, że próbował walczyć z Grantem Wilsonem, jednak miasto nie chciało się bronić. Sama Sara podobnie jak Ray nigdy nie wrócili z misji przewodzonej przez Ripa Huntera. Mówiąc to, wyraźnie zaznaczył, że gdyby wtedy byli z nim, wszystko mogłoby potoczyć się inaczej. Wskazał im, gdzie zostały przeniesione wszelkie wynalazki Felicity, po czym odszedł w głąb kryjówki[1].

Sara ponownie go odwiedziła, kiedy Connor został porwany. Przyniosła mu łuk i poprosiła go, aby się nie poddawał i walczył ten kolejny raz przy jej boku. Mężczyzna zgodził się i wspólnie zaskoczyli Wilsona, uwalniając podczas walki Connora. Po chwili do bijatyki dołączyła się drużyna legend, która znacznie pomogła oczyścić ulicę z armii przestępców. Oliver podziękował Connorowi za pomoc i przyznał, że jest on prawdziwą Zieloną Strzałą. Następnie w kryjówce oznajmił, że wraz z Hawke'm mają wiele do zrobienia. Podziękował Sarze za pomoc w ponownym odnalezieniu celu, po czym zabrał się do pracy[1].

Występy Edytuj

Legends of TomorrowEdytuj

  1. Star City 2046

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, Oliver Queen znany był jako Green Arrow, który posiadał niezwykłe umiejętności waleczne i łucznicze. Gdy jego rodzice zmarli podczas polowania w Safari, młody chłopak zaczął obwiniać się o ich śmierć. Aby poradzić sobie z trudną przeszłością, zaczął walczyć z przestępczością, broniąc swojego miasta.
  • Oliver Queen nie wspomina nic o Theii i Royu, co oznacza, że prawdopodobnie żyją.

Galeria Edytuj

Koncepty Edytuj

Sceny z serialu „Legends of TomorrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Pierwszy sezon serialu „Legends of Tomorrow”, odcinek „Star City 2046” wyemitowany 25 lutego 2016 roku.

Zobacz też Edytuj