FANDOM

Memorabilia” – sto czwarty odcinek serialu „Flash”, który wchodzi w skład piątego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 29 stycznia 2019 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 21 października 2019 roku na kanale AXN.

OpisEdytuj

Gdy Sherloque chce użyć maszyny pamięci na Barrym i Norze, by poznać wspomnienia Grace, córka Allena zaczyna się denerwować. Obawia się, że w ten sposób rodzice poznają tajemnice, które przed nimi ukrywa. Chcąc tego uniknąć, nikomu nic nie mówiąc, postanawia sama skorzystać z tego urządzenia. Niestety jej pomysł ma przykre skutki. Zostaje ona uwięziona w umyśle Grace. Barry i Iris bez cienia wahania ruszają córce na ratunek. Kiedy ukochana Allena dowiaduje się, co ukrywa Nora, łamie jej to serce. W tym samym czasie Cisco idzie z Ralphem na miasto.

Obsada Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wspomnienia Nory były pierwotnie częścią alternatywnej przyszłości, w której Cykada to David Hersch zamiast Orlina Dwyera i Grace Gibbons. Jednak kiedy Barry i Iris weszli w te wspomnienia, Iris ujawniła, że ​​widzą życie Nory na bieżącej linii czasu, w której Nora wróciła w czasie i zmieniła przyszłość, prawdopodobnie zmieniając przeznaczenie Herscha również jako Cykady. Przyszłość, której byli świadkami, to przyszłość obecnej osi czasu, a nie pierwotna przyszłość, z której pochodzi Nora, chociaż jej dzieciństwo było takie samo.
  • Ten odcinek potwierdza, że ​​„Myles” wspomniany na początku sezonu to rzeczywiście Dexter Myles, który był kuratorem w Muzeum Flasha w komiksach DC.
  • Kiedy Drużyna Flasha jeździ na łyżwach, Caitlin nosi sweter oparty na tym, który nosił Killer Frost w komiksie DC Bombshells.
  • Ten odcinek ujawnia, że ​​to Iris założyła gazetę „Central City Citizen”, która zawiera artykuł, który napisała o zniknięciu Barry'ego podczas walki z Eobardem Thawenem podczas Kryzysu w 2024 r..
  • Ten odcinek łamie czwartą ścianę, ponieważ telefony z zabawkami w Muzeum Flasha mają dzwonek z motywem przewodnim serialu.
  • Jednym ze złoczyńców, o którym wspomina przyszłe nagranie Singha w Muzeum Flasha, jest Czerwona Śmierć, która w komiksach była wersją Bruce'a Wayne'a z Dark Multiverse, który stał się speedsterem masowo mordującym po stopieniu się z Barrym Allenem z jego wszechświata.
  • Nora czyta komiks Flasha, który ma oryginalną Cykadę, tak jak pojawia się w komiksach DC. Komiks to „Flash”, tom. 2 # 172.
  • Znana liczba ofiar Cykady, jak wspomniano w pamięci Nory, 152, to ukłon w stronę powtarzającego się użycia liczby 52 przez serię.

Zobacz też Edytuj