FANDOM

Legends of To-Meow-Meow” – pięćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu „Legends of Tomorrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 10 grudnia 2018 roku na kanale The CW. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

OpisEdytuj

Constantine po tym, jak złamał główną zasadę Legend, tj. nie można zmieniać przeszłości, z pomocą Charlie stara uporać się z konsekwencjami własnych czynów bez informowania o tym pozostałych członków drużyny. Mimo że Zari namawia ich do rozwiązania problemu, to Charlie i John postanawiają znaleźć inny sposób na wyjście z tej sytuacji. Ostatecznie wszystko tylko pogarszają.

ObsadaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Tytuł odcinka jest bezpośrednim odtworzeniem nazwy serialu i faktu, że Zari utknąła w postaci kota domowego.
  • Ten odcinek oznacza trzeci fizyczny wygląd Amy Pemberton jako Gideon w ludzkiej postaci. Wcześniej występowała w Ziemia zaginionych i Here I Go Again jako projekcja neuronowa w wirtualnej halucynacji, a także występowała na zdjęciu w Aruba-Con.
    • Na jednej osi czasu pokazana jest jako w pełni ludzka projekcja holograficzna, a na innej jako aktywny członek „Syren czasoprzestrzeni” wraz z Sarą i Avą; biorąc pod uwagę jej kryptonim „Dysk twardy”, najprostszym wyjaśnieniem jest to, że ta wersja Gideona jest w zasadzie androidowym awatarem statku, podobnie jak Rommie w „Andromedzie” Gene'a Roddenbery'ego.
  • W tym odcinku po raz pierwszy Legendy nazywa się „Legends of Tomorrow” na ekranie.
  • Dzięki osi czasu „Puppets of Tomorrow”, ten odcinek oznacza także pierwsze pojawienie się strój Białego Kanarka od Beebo the God of War i pierwsze pojawienie się stój Steela od Here I Go Again.
  • W jednej z osi czasu Ray Palmer, Nate Heywood, Mick Rory i Garima to grupa o nazwie „Custodians of the Chronology”, która może być parodią filmu ' Strażnicy Galaktyki' '
    • Rola Garimy jako budzącej postrach szermierki i jedynej kobiety założycielki przypomina rolę członka Strażników Gamory. Obie mają również podobne nazwy.
    • Sekwencja kart tytułowych Opiekunów to parodia sekwencji kart tytułowych z serialu 1984–1987 Airwolf .
    • Na innej osi czasu Sara Lance, Ava Sharpe i Gideon tworzą grupę o nazwie „Sirens of Space-Time”, która jest parodią franczyzy Aniołków Charliego .
  • Gdy Gideon mówi Kustoszom, że przegapili wiadomość od Barry'ego Allena, Oliviera Queena i Kary Zor-El, Ray mówi „To chyba czas corocznego crossovera”. Jest to odniesienie do faktu, że ten odcinek był emitowany w tym samym tygodniu co odcinek, był transmitowany równolegle z {Elseworlds, Part 2.
    • Nate odpowiada „To my podziękujemy”, odnosząc się do faktu, że chociaż dwa ostatnie crossovery Arrowwersum zawierały Legendy,ale

nie są one jego częścią.

    • Powiedzieli również żartobliwie: „Założę się, że w tym roku zamieniają się strojami”, odnosząc się do zamiany ciał, która przytrafiła się Barry'emu i Oliverowi podczas crossovera, co zmusiło ich do noszenia kostiumów superbohaterów.
  • Zarówno Opiekunowie, jak i Syreny nazywali zmiennokształtnych ich „białymi wielorybami”, odnosząc się do serii „ Moby Dick” i jej bohaterów.
  • Kiedy Ava czyta powieść Micka w med bay, jej tytuł pokazuje „Heatwaves”, które są odniesieniem do jego alter ego.
  • Kiedy Charlie i Constantine próbują wytłumaczyć alternatywną oś czasu ponurej Avie, odpowiada: „Nie mam czasu na te bzdury". Jest to prawdopodobnie odniesienie do Dziesiątego doktora z serialu BBC Doktor Who .
  • Cała broń, którą zabrały syreny, przygotowując się do misji, została użyta przez obecnego lub byłego członka zespołu Legend. Sara wzięła Miotacz płomieni Micka, Ava dostała Działo mrożące Leonarda Snarta , a Gideon wzięła Laserowy rewolwer Ripa Huntera.
    • Jak na ironię, Snart i Ava są najdłuższymi zainteresowaniami Sary w serialu.
    • Oznacza to pierwszy występ Działka mrożącego od odcinka Zari i pierwsze pojawienie się pistoletu Ripa od Drużyna Włóczni.
  • Po zobaczeniu Puppets of Tomorrow Constantine pyta: „Co na Fraglesy, się tutaj wyprawia?” odnosząc się do serialu telewizyjnego z 1983 r. o tej samej nazwie.

Zobacz też Edytuj