FANDOM

Kryzys na Ziemi-X: część 4” – czterdziesty pierwszy odcinek serialu „Legends of Tomorrow”, który wchodzi w skład trzeciego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 28 listopada 2017 roku na kanale The CW. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

Jest to czwarta część czteroczęściowego crossovera z odcinkiem „Kryzys na Ziemi-X: część 1” z sezonu trzeciego serialu „Supergirl”, odcinkiem „Kryzys na Ziemi-X: część 2” z sezonu szóstego serialu „Arrow” i odcinkiem „Kryzys na Ziemi-X: część 3” z sezonu czwartego serialu „Flash”.

Opis Edytuj

Ślub Barry'ego i Iris zostaje zakłócony przez atak przestępców z innego świata. Najpotężniejsi superbohaterowie tacy jak Zielona Strzała, Flash, Supergirl i Biały Kanarek prowadzą swoje drużyny do bitwy, której los podzieli los wszystkich światów. Pomagać im będą sojusznicy tacy jak Citizen Cold, The Ray, Felicity Smoak oraz Alex Danvers.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dinah porównuje Metallo do Terminatora z serii „Terminator”.
  • Zdjęcie, któremu przygląda się Palmer po śmierci Martina pochodzi z odcinka „Ośmiu wspaniałych”.
  • Kiedy Supergirl prowokuje Overgirl do walki słowami „Generale, może wyszedłbyś na zewnątrz?”, odnosi się do słów Supermana w kierunku generała Zoda z filmu „Superman II”.
  • Sztucznej inteligencji na pokładzie Wellenreitera głos podkłada Susanna Thompson, która nie została wymieniona w napisach.
  • Cisco porównuje sterowanie Waveriderem do gry „Star Raiders” dostępnej dawniej na konsolę Atari.
    • Kiedy Ramon pyta Harry'ego, czy potrafi pilotować Waveridera, ten odpowiada „wypocznij sobie, Kazansky”, nawiązując do filmu „Top Gun”.
  • Kiedy Citizen Steel łapie Supergirl, ich poza nawiązuje do okładki siódmego zeszytu „Crisis on Infinite Earths”, w którym to Superman trzymał w ten sam sposób kuzynkę.
    • W tej samej scenie bohater określa siebie mianem „Mężczyzny ze stali”, nawiązując do popularnego określenia samego Supermana.

Zobacz też Edytuj