FANDOM

Kamień filozoficzny, znany także jako Brahmastra – starożytny artefakt, który posiada nieznaną i niebezpieczna moc potrafiącą mutować ludzi i zmieniać ich geny w meta-geny.

Wygląd Edytuj

Kamień filozoficzny nie różni się znacznie od zwykłego minerału, gdyż ma niekształtną formę w kolorze jasno czarnym. Wydaje się, że w środku znajduje się biały, świecący element, który rozświetla artefakt od środka.

Opis Edytuj

Kamień filozoficzny został użyty dawno temu przez Savitara, zmieniając go w pierwszego sprintera. Dzięki swoim zdolnością mężczyzna podróżował przez wieloświat, poszukując nowych czcicieli jego kultu, jak i zabijając innych sprinterów. Barry Allen z przyszłości uwięził wroga w artefakcie i pozostawił go w przeszłości, licząc na to, że nikt go nigdy nie znajdzie. Znalazł się jednak jeden śmiałek – Julian Albert, który po zobaczeniu ducha swojej siostry postanowił odnaleźć kamień, a gdy to się stało, Savitar zaczął nad nim panować i działał pod pseudonimem Doktora Alchemy.

Kamień filozoficzny po dotknięciu przez człowieka zmienia geny. Zamyka ich organizm w specjalnym, syntetycznym kokonie, który utrzymuje przy życiu i zniekształca geny w meta-geny, tworząc tym samym meta-ludzi. Oprócz tego artefakt może strzelać potężnymi wiązkami energii, które potrafią zranić bądź zabić.

Znani użytkownicy Edytuj

Byli użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach DC Comics, kamień filozoficzny był jednym z czterech cudów alchemii używanych przez Doktora Alchemy'ego, dzięki któremu użytkownik miał możliwość zmieniania molekularnych właściwości nieożywionych przedmiotów.
  • Według historii, Brahmastra była uważana za broń masowego rażenia używaną przez hinduskich bogów, która mogła zniszczyć wybrany cel potężną wiązką energii.
  • W rzeczywistości kamień filozoficzny jest legendarną substancją od wieków poszukiwaną przez alchemików, zamieniającą metale nieszlachetne w szlachetne.