FANDOM

Zastanawiałeś się, co czułem, gdy wrzuciłeś mnie do kotła? Wpadłem głową w dół, więc najpierw spłonęły uszy i nos, potem oczy, ale najgorsze było palenie tchawicy, gdy spróbowałem oddychać...
Joseph Monteleone, „Jeszcze szybciej

Joseph Monteleonemeta-człowiek posiadający umiejętność zmieniania się w smołę, przez co został nazwany Tar Pitem.

Osobowość Edytuj

Joseph był nieśmiałym człowiekiem, bojącym się rywalizacji i zadzierania z przestępcami. Kiedy jednak powrócił po swojej rzekomej śmierci, Montelone pałał zemstą i nienawiścią do Clarka Bronwena, Clay'a Stanley'a i Daniela Burge'a – osób zamieszanych w jego okaleczenie. Joseph działał nierozważnie i zaczęła cechować go niezwykła podejrzliwość, nawet do współpracowników, a także zawziętość i skłonność do interpretowania normalnych zachowań jako wrogich, obraźliwych czy też pogardliwych.

Moce i zdolności Edytuj

Moce Edytuj

Joseph Monteleone attacks Clay Stanley (3)

Generowanie kuli ognia

  • Zmiana w smołę – Joseph potrafi kontrolować smołę, a także zamieniać w nią swoje ciało oraz powiększać swoją objętość.
  • Strzelanie ogniem – Joseph potrafi generować ogień ze smolnego ciała, którymi następnie może strzelać.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Clay wraz z Danielem szantażowali i grozili śmiercią Josephowi w zakładzie firmy betoniarskiej, chcąc się dowiedzieć co mężczyzna zrobił z pieniędzy. Kiedy ten zdradził, gdzie je przechowuje, mimo wszystko został wrzucony do gorącej smoły. W tym samym czasie, akcelerator cząsteczek w S.T.A.R. Labs wybuchł i połączył cząsteczki człowieka z cząsteczkami substancji[1].

Zemsta jest zawsze słodka Edytuj

Joseph Monteleone return

Joseph powraca po śmierci

Po dwóch latach, Joseph wydostał się spod ziemi i w nocy odwiedził Daniela w jego samochodowym warsztacie. Wytłumaczył biznesmenowi przez co przeszedł i drastycznie pozbawił go życia za wrzucenie go do smoły. Następnego dnia w samym środku Central City, Montelone odnalazł Clay'a Stanley'a i go zaatakował. Przez interwencje Flasha, przestępcy udało się uniknąć śmierci. Chcąc pozbyć się sprintera, trafił kulą ognia w hydrant i oblał siebie wodą, neutralizując swoje zdolności na pewien czas[1].

Następnie Joseph chciał zamordować Clarka Bronwena na wyścigu przez niego zorganizowanym, jednak jego atak spowodował tylko wypadek kierowców. Ostatecznie pojawił się przed Departamentem Policji, chcąc ponownie zabić Clay'a, jednak Flash udaremnił jego zdolności, a detektyw Joe West ogłuszył mężczyznę, po czym go aresztował[1].

Występy Edytuj

FlashEdytuj

  1. Jeszcze szybciej

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „FlashEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Drugi sezon serialu „Flash”, odcinek „Jeszcze szybciej” wyemitowany 2 lutego 2016 roku.

Zobacz też Edytuj