FANDOM

Tender Is the Nate” – pięćdziesiąty ósmy odcinek serialu „Legends of Tomorrow”, który wchodzi w skład czwartego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 3 grudnia 2018 roku na kanale The CW. Data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana.

OpisEdytuj

Kiedy pomiędzy Avą i Mickiem dochodzi do kłótni, Sara próbuje znaleźć jakiś sposób, by ich pogodzić. Jednak wszystko schodzi na dalszy plan, gdy kolejna magiczna istota atakuje Legendy. Constantine musi stawić czoło swojej tragicznej przeszłości. To starcie może mieć ogromne konsekwencje, które wpłyną na pozostałych członków drużyny. Tymczasem Mona zakochuje się w kimś, z kim pracuje, a Nathaniel udziela jej rad.

ObsadaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Tytuł odcinka jest odniesieniem do musicalu Hello, Dolly! .
    • Były regularny członek „Legend” Victor Garber (który grał Martina Steina w Arrowwersum) opuścił serię przed finałem połowy 3 sezonu Beebo the God of War, gdy został obsadzony w musicalu „Hello, Dolly!” z 2018 roku.
    • Ten odcinek oznacza ponowne pojawienie się marionetki Leo Snarta profesora Steina, której nie widziano od Beebo the God of War.
      • Pudełko, w które Dybuk wchodzi, by posiąść marionetkę, jest oznaczone jako „309 misc”. Odcinek 9 sezonu 3 to odcinek Beebo the God of War.
  • Lalka Marynarza atakuje jedną z legend za pomocą noża, który jest odniesieniem do seryjnego zabójcy o nazwie Chucky.
    • Sara odnosi się do tego mówiąc: „Myślę, że możemy mieć tutaj sytuację z Chucky”. kiedy ma na myśli, że Dybuk jest w lalce. Odwołuje się również do tego później, mówiąc: „Jedną rzeczą, której nauczyłem się z filmów Chucky, jest to, że lalka zawsze wraca”
    • Strój marynarza może być również odniesieniem do Robert the Doll, nawiedzonej lalki, która była także inspiracją do serii „Child's Play”.
    • W mitologii żydowskiej dybuk to zjawisko zawładnięcia ciałem żywego człowieka przez ducha zmarłej osoby. Dybukiem nazywa się też samego ducha, duszę zmarłego, która nie może zaznać spoczynku z powodu popełnionych grzechów i szuka osoby żyjącej, aby wtargnąć w jej ciało.
  • Nominowana do nagrody Emmy postać Marie Laveau graną przez aktorkę Angela Bassett, Gideon wspomina, że ​​odnosi się do roli Bassett jako Marie Laveau w American Horror Story .
  • Dziwny dowcip o wąsach Raya zostaje na wpół usunięty i odradza parodiuje byłego aktora Supermana, Henry'ego Cavilla, który grał rolę w filmie „Mission Impossible: Fallout” podczas kręcenia filmu „” Justice League ponownie strzela, zanim został cyfrowo usunięty w procesie edycji.
  • Nazwa demona dręczącego Constantina ujawnia się jako Neron, który po raz pierwszy pojawił się w Underworld Unleashed # 1 w 1995 roku. Neron jest jednym z bardziej niesławnych graczy w komiksach DC Comics. Jako demoniczny władca, który nie może się powstrzymać przed zawieraniem faustowskich układów ze śmiertelnikami, Neron kiedyś próbował przejąć wszechświat, gromadząc masę dusz, które są walutą piekła i źródłem jego mocy. Neron zbliżył się do licznych super-złoczyńców, a następnie licznych superbohaterów, oferując im pragnienie serc w zamian za ich dusze, a jednocześnie planując sposób na zdobycie najczystszej duszy na Ziemi - obiekt, który uczyniłby Nerona wszechpotężnym! Chociaż jego plan został ostatecznie udaremniony, Neron pozostał potęgą, z którą należy się liczyć we Wszechświecie DC, zawsze gotowy do zawarcia umowy z każdym, kto jest na tyle zdesperowany, by szukać jego pomocy i zapłacić jego cenę.
  • Nate'a nie widać podczas eksplozji czasowej spowodowanej przez Constantina; jednak promocja następnego odcinka pokazuje go jako główną ofiarę nowej osi czasu.
  • Przed rozpoczęciem sezonu Mona była początkowo promowana jako posiadająca wilcze moce, ale może to nadal mieć miejsce z powodu jej rany spowodowanej przez Konane.
  • Marie wydaje się mniej obeznana z magią niż John, który jest „zawsze” prawidłowy w działaniu.

Zobacz też Edytuj