FANDOM

Generator wstrząsów Markova – urządzenie stworzone przez Briona Markova, które jest w stanie wywołać trzęsienie ziemi w stabilnie geologicznym miejscu.

Wygląd Edytuj

Generator wstrząsów Markova jest dość dużą maszyną, która trzyma się na dwóch szynach, pod którymi są kółka. Na nich znajduje się specjalny, prostokątny komputer z wyświetlaczem, na którym ukazywał się licznik czasu. Wytrzymała metalowa rama prowadzi do specjalnej tuby, którą owija mnóstwo kabli i innych przewodów, a jej końcówka jest specjalnie obrobiona. Kiedy maszyna zostaje aktywowana, ta zniża się i dotyka podłoża, wywołując tym samym ogromne wstrząsy.

Opis Edytuj

Generator wstrząsów Markova został opracowany przez Unidac Industries i stworzony przez Briona Markova. Malcolm Merlyn planował potajemnie użyć go wspólnie z innymi członkami organizacji Tempest do wyburzenia Glades. Udało mu się je wykraść z laboratorium jako Magik i rozstawić w dwóch miejscach pod ziemią w biedniejszej dzielnicy Starling City. Podczas przedsięwzięcia, Quentin Lance z pomocą Felicity Smoak wyłączył jedno z nich, jednak drugie zostało aktywowane. W wyniku czego, większa część Glades została zniszczona, a śmierć poniosło 503 mieszkańców w tym Tommy Merlyn – syn Malcolma i najlepszy przyjaciel Olivera Queena.

Generator wstrząsów Markova jest niezwykle potężnym i niebezpiecznym urządzeniem, które jest zdolne do wyburzania budynków, a także do niszczenia całych miast. Aby zadziałał poprawnie, musi być ułożony w stabilnie geologicznym miejscu. Można ustalić czas aktywacji, lub aktywować go nadajnikiem, który posiadał Merlyn.

Znani użytkownicy Edytuj

Byli użytkownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Generator wstrząsów Markova jest nazywany także urządzeniem Markova.
  • Brion Markov stworzył dwa urządzenia, które zostały użyte przez Malcolma Merlyna. Kolejne urządzenie, będące prototypem zamierzał wykupić Damien Darhk, jednak Strzała i Roy Harper udaremnili jego plany.
  • Malcolm Merlyn umieścił jedno z urządzeń w opuszczonej stacji metra – w miejscu, w którym zginęła Rebecca Merlyn.