FANDOM

Esi Jiwe – matka Mari McCabe i Kuasy, a także żona nieznanego mężczyzny, która zostawiła młodszej córce totem Anansi podczas wojny domowej w Zambezi.

Osobowość Edytuj

Esi bardzo troszczyła się o córki, jednak mimo to wiedziała, że Kuasę „zaraziła ciemność”, dlatego podczas wojny domowej w ich wiosce rozdzieliła ją z młodszą siostrą i totemem Anansi. Kiedy Mari dowiedziała się prawdy, zdecydowała się wypełniać swoje przeznaczenie i trzymać się mocno reguł swoich przodków, natomiast starsza córka nie przejęła się tym faktem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Mother Mari Jiwe McCabe scared

Esi ogląda egzekucję męża

Esi wraz z nieznanym mężczyzną mieli dwójkę dzieci – Mari i Kuasę. Mieszkali w małej wiosce w Zambezi w prowincji M'Changa, gdzie przywódca wioski wyprawił rytuał do boga Anansi. W zamian za oddanie mu czci, ten ukrył swoją moc w totemie. Kuasa miała stać się strażniczką artefaktu, jednak lokalny władca zaatakował wioskę, co zmusiło matkę dziewczynek do ucieczki wraz z Mari i artefaktem. Podczas tego wydarzenia, mąż Esi został zabity podczas próby ochrony rodziny[1].

Prawdziwe powołanie Edytuj

Kiedy Mari McCabe leżała nieprzytomna na środku pustyni po ucieczce od starszej siostry, podszedł do niej lew, który telepatycznie oznajmił jej, że matka opuściła rodzinny kraj, wiedząc, że musi dzielić dystans, zarówno Mari, Kuasę, jak i totem Anansi. Do lwa podchodzi stado innych zwierząt i duchów najbliższych, którzy wspominają o prawdziwym powołaniu dziewczyny. Uznają, że będą stać za nią tak długo, jak ona będzie stała za nimi i wskazują, że nie musi bać się swojej mocy, kiedy nagle Mari decyduje się pomóc[1].

Występy Edytuj

VixenEdytuj

  1. Trial By Fire
  2. Family Reunion

Legends of TomorrowEdytuj

  1. Guest Starring John Noble

Galeria Edytuj

Sceny z serialu „VixenEdytuj

Sceny z serialu „Legends of TomorrowEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Pierwsza część animacji „Vixen”, wyemitowana 25 sierpnia 2015 roku.

Zobacz też Edytuj