Arrowwersum
Advertisement
Arrowwersum

Crisis on Infinite Earths: Part Two – dziewiąty odcinek serialu „Batwoman”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 9 grudnia 2019 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 11 grudnia 2019 roku na kanale HBO.

Jest to druga część pięcioczęściowego crossovera z odcinkiem „Kryzys na Nieskończonych Ziemiach: Pierwsza godzina” z sezonu piątego serialu „Supergirl”, „Crisis on Infinite Earths: Part Three” z sezonu szóstego serialu „Flash”, „Crisis on Infinite Earths: Part Four” z sezonu ósmego serialu „Arrow” oraz „Crisis on Infinite Earths: Part Five” z sezonu piątego serialu „Legends of Tomorrow”.

Opis[]

Grupa używa wynalazek Raya do śledzenia nowych rekrutów, aby pomóc uratować wszechświat. Monitor wysyła Iris, Clarka i Lois w poszukiwaniu tajemniczego Kryptonianina, podczas gdy Kate i Kara wyruszają na poszukiwanie Bruce Wayne'a. Ponadto Mia rzuca wyzwanie Sarze, Rory odkrywa ukryty talent i Lex Luthor powraca.

Obsada[]

Role główne

  • Ruby Rose jako Kate Kane
  • Camrus Johnson jako Luke
  • LaMonica Garrett jako Mar Novu/The Monitor oraz Mobius/Anti-Monitor

Role drugoplanowe

Gwiazdy specjalne

Ciekawostki[]

  • Ten odcinek oznacza, że jest to ​​pierwszy serialu w którym główny członek obsady nie był obecny w odcinku. Nieobecni członkowie obsady to Meagan Tandy jako Sophie Moore, Rachel Skarsten jako Beth Kane, Nicole Kang jako Mary Hamilton, Dougray Scott jako Jacob Kane oraz Elizabeth Anweis jako Catherine Hamilton-Kane. To pozostawia tylko dwóch członków obsady w każdym odcinku: Ruby Rose jako Kate Kane oraz Camrus Johnson Luke Fox.
    • Ponieważ pojawia się tylko odpowiednik Luke'a z Ziemi-99, sprawia, że ​​Kate Kane jest jedyną postacią występującą w każdym odcinku serialu.
  • To pierwszy raz, kiedy pojawia się Oliver, ale nie posiada linii dialogowej.
  • W tym odcinku było najmniej członków głównej obsady, bo tylko trzech.
  • W pewnym momencie odcinka, kiedy walczyli dwaj Supermeni, Lois Lane powiedziała do Supermana z Ziemi-96: „Przypomnij sobie kim jesteś”. Który jest odniesieniem do tej samej linii wypowiedzianej przez Wonder Woman w filmie Liga Sprawiedliwości.
  • Podobnie jak w poprzednim odcinku, kilka oznaczeń Ziemi odnosi się do ważnych lat z nimi związanych.
    • Ziemia-75 Superman został zabity w sposób wizualnie nawiązujący do „Śmierci Supermana”. Jego oznaczenie nawiązuje do fabuły „Śmierć Supermana”, a mianowicie do 75. wydania, w którym Doomsday zabija Supermana.
    • Ziemia-96 jest częściowo zainspirowana fabułą „Kingdom Come”. Jego oznaczenie nawiązuje do 1996 roku, w którym opublikowano oryginalną historię „Kingdom Come”. Podczas bitwy między dwoma Supermanami. Superman z Ziemi-96 dusi Supermana z Ziemi-38 w bardzo podobny sposób, jak Kingdom Superman dusi głównego Supermana Ziemi na okładce „Society Society of America Kingdom Come Special: Superman # 1”.
    • Ziemia-99 ma znacznie starszego i ostrzejszego Bruce Wayne'a. Jego oznaczenie nawiązuje do roku 1999, w którym po raz pierwszy ukazał się serial Batman przyszłości, w której także starszy Bruce Wayne jest grany przez Kevina Conroy'a.
    • Ziemia-167 ma reprezentować wszechświat „Tajemnic Smallville”. Jego nazwa odnosi się do jednego z producentów tego programu; Al Gough, urodzonego w 1967 roku.
  • Sceny na Ziemi-96 zawierają wiele odniesień do Christophera Reeve'a, Brandona Routha oraz serii filmów „Superman” (ponieważ Brandon Routh gra swoją rolę tego konkretnego Supermana, zamiast ponownie grać ogólną rolę Supermana).
    • Główny temat serialu Johna Williamsa można usłyszeć jako motyw miłosny „Can You Read My Mind?” Po spotkaniu z Clarkiem Kentem z Ziemi-96 i bitwą Supermenów.
    • Clark mówi, że wcześniej walczył sam. Odnosi się to do „Supermana III”, w którym Superman oszalał, a następnie podzielił się na osobnego Clarka Kenta i Supermana, zanim sam walczył.
    • Clark porównuje Jonathana Kenta z jego synem, Jasonem, który odnosi się do „Superman: Powrót”, w którym on i Lois mieli syna o tym samym imieniu.
  • Sceny na Ziemi-99 zawierają wiele odniesień do mitów o Batmanie.
    • Można usłyszeć motywy Danny'ego Elfmana wykorzystane zarówno w filmie z 1989 roku, jak i w serialu animowanym Batman z 1992 roku.
    • Kevin Conroy wcześniej wyraził tę postać w różnych filmach animowanych, telewizyjnych i seriach gier wideo, zaczynając od „Batman”. „Crisis on Infinite Earths” to pierwszy występ Conroya na żywo. Jego głos usłyszano nawet pierwszy, zanim pojawił się fizycznie.
    • Wygląd Bruce'a jako starca z metalicznym egzoszkieletem oparty jest na fabule „Kingdom Come”.
    • Rozmawiając z Kate, Bruce wspomina Friedrich Nietzsche w odcinku: „Ten, kto walczy z potworami, może się zająć, aby w ten sposób nie stać się potworem. A jeśli długo patrzysz w otchłań, otchłań patrzy również na ciebie ”. Po raz drugi Kevin Conroy wspomina Nietzschego, pierwszy raz w odcinku „Batman: serial animowany”, „ I am the Night„ podczas bolesnego porozmawiaj z Dick Grayson.
    • Kate mówi Bruce-owi (po odkryciu, że zabił on Clarka Kenta ), że Bruce, którego zna, ma kodeks, odniesienie do jednej reguły Batmana, że ​​nie zabija.
    • Rozglądając się wokół, używając wizji rentgenowskiej, Kara odkrywa ukryte drzwi za zegarem dziadka. Zostało to wykorzystane jako główne wejście do Bat-jaskini w większości mediów.
    • Poglądy Bruce'a na temat Supermana przypominają komiks „The Dark Knight Returns” i Bena Afflecka z Batman v Superman: Świt sprawiedliwości . Wskazuje na to dialog Bruce'a w stosunku do Supergirl.
    • Bruce jeździ takim samym Batmobilem jak Batman z 1989 roku.[1]
  • W scenie w Bat-jaskini na Ziemi-99 Bruce opisał Kryptonit Karze jako „małą pamiątkę ze starego rodzinnego miasta”. Podobnie jak Lex Luthor grany przez Gene Hackmana opisał go osłabionemu Supermanowi w filmie „Superman”.
  • Kara nazywa Lexa „jadowitym wężem”. To bezpośredni cytat z końca „Supermana II”, po tym, jak Lex Luthor zdradza Supermana i Lois trzem złoczyńcom z Phantom Zone.
  • Constantine po raz drugi pojawił się w Crisis on Infinite Earths # 4.
  • Harbinger wydaje się być zainfekowana przez Demony Cienia, a zatem jest podatna na wpływ Anti-Monitor. Stało się to w pierwszym rozdziale komiksowej wersji gry Crisis on Infinite Earths.
  • Po poinformowaniu Kary i Kate, że Kate z Ziemi-99 zmarła pięć lat temu, Bruce wspomina o dwóch superzłoczyńcach, którzy mogliby przybrać jej formę. Pierwszym z nich jest Clayface, który jest zasadniczo martwy, ponieważ Bruce opisuje go jako „kałużę błota”. Druga to Jane Doe], seryjny morderca biegły w zakładaniu tożsamości swoich celów.
    • Na Ziemi-1 Jonathan Cartwright / Mouse to zgięta pod względem płci wersja tej drugiej postaci.
  • Monitor mówi, że „Bat of the Future” wydaje się pogłębiać związek, ponieważ Batman Beyond miał w niektórych regionach tytuł rynkowy Batman of the Future.
  • Ziemia-167 Clark blokuje uderzenie Lexa Luthora i uderza go w twarz, odwracając to, co się stało ostatni raz pozbawiony sił Clark walczył ze swoim Lexem w Smallville.
  • Krwawe okulary Clarka Kenta nawiązują do okularów Johna Lennona. Zaschnięta krew na nich przypomina im okulary, które nosił Lennon, kiedy został zamordowany. Fakt, że okulary są krwawe, sugeruje, że nie była to uczciwa walka (w porównaniu z „Powrotem Mrocznego Rycerza”, a nawet „Batman v Superman: Świt Sprawiedliwości”), ale raczej, że Bruce zasadził się na Clarka Kenta, gdy nie spodziewał się tego i zabił go.

Przypisy[]

Zobacz też[]

Advertisement